Фељтон

Civilni pilot - ratni heroj

Bio je poslednji as srpskog civilnog vazduhoplovstva, jedan od retkih koji je imao desetine letova u ratnim uslovima. Čovek koji je za života postao legenda i čiji je život ušao u literaturu


Heroji srpskog neba Предходни наставци

Milisav Semiz - Foto Dokumentacija autora feljtona

1. Milisav Semiz - čovek koji je branio Beograd

Leteći na lovcu domaće konstrukcije IK-3, vodnik Milisav Semiz je 7. aprila oborio nemački bombarder "junkers JU 88A", a 12. aprila još jedan avion, teški lovac bombarder "meseršmit"

Rodoljub Rođa Milovanović / Foto Dokumentacija autora feljtona

2. Neko se boji visine, a neko zemlje

Bio je pilotski fenomen svog vremena, neponovljiv zaljubljenik u nebo. Imao je izvanrednu orijentaciju - na svim terenima i u svim vremenskim uslovima. Govorilo se da ima radar u glavi

Milan Vukobratović Foto Dokumentacija autora feljtona

3. Vuk - i na moru i u vazduhu

Bio je radio-telegrafista u Ratnoj mornarici Kraljevine SHS, podizao je društvo za vazdušni saobraćaj - "Aeroput", među prvima je posle Drugog svetskog rata ušao u pilotsku kabinu "Jata"

Milivoje Arsenijević, prvi zdesna, u prvom redu Foto Dokumentacija autora feljtona

4. Kako su piloti postali otmičari

Istog dana u oktobru 1951. desile su se dve otmice "Jatovih" aviona. Sa domaćih redovnih linija preusmereni su za Cirih. Začudo - "otmičari" su bili piloti koji su upravljali tim avionima

 Dušan Veselinović, šesti s desne strane Foto Dokumentacija autora feljtona

5. Sleteo na 280 aerodroma u svetu

U svet vazduhoplovstva je ušao kao modelar i jedriličar, završetak Drugog svetskog rata dočekao kao pilot lovac. U "Jat" je došao aprila 1947. godine i u njemu je proživeo sav radni vek

 Ljubiša Stanković, drugi sleva na ulazu u avion Foto Dokumentacija autora feljtona

6. Osvajanje novih mlaznih aviona

Ljubiša je rano počeo da gleda u nebo. Detinjstvo je proveo na Bežanijskoj kosi, gledajući akrobacije i vratolomije probnih pilota, koji su sa zemunskog aerodroma uzletali u modernim avionima

Prvi redovni let za Njujork, Kosta Bojović prvi zdesna (čuči) / Foto Dokumentacija autora feljtona

7. "Jat" deseta kompanija u Evropi

Kosta Bojović je bio šef pilota DC-10, najvećeg aviona u floti, kojim je "Jatova" kompanija sletala na skoro sve kontinente i povezivala Jugoslaviju sa preko šezdeset svetskih metropola

Kapetan Bogoljub Višnjić, četvrti sleva / Foto Dokumentacija autora feljtona

8. Od Brajkovca do puta oko sveta

Za četiri decenije kao pilot u avionu proveo je više od dve godine, leteo avionima DC-3, CV-340 i CV-440, DC-9 i B-707, i na svakom od njih imao bar po jednu nezgodu "za infarkt"

Сви фељтони
Прикажи 10 вести Прикажи све вести