GRAD odmiče u koracima ka gradnji tunela Dunavska - Savska padina, koja bi trebalo da rastereti saobraćaj u centru grada. Raspisan je i tender za izradu tehničke dokumentacije za realizaciju tunelske veze, kojom treba da se urade geološke studije i razmotre sve prepreke koje eventualno mogu da stanu putu gradnji. Najizvesnije je, kako za "Novosti" kaže glavni gradski urbanista Marko Stojčić, da radovi počnu 2021. godine.

Predmet ove dokumentacije je tunelska veza od Karađorđeve ulice sa saobraćajnicom prema Gavrila Principa, gde se nalazi ulazni portal, do Bulevara despota Stefana u zoni zgrade MUP, gde će biti smešten izlazni portal tunela. Kako je i ranije najavljeno, predviđena je izgradnja dve tunelske cevi, za oba smera po jedna, koje sadrže po dve trake sa pešačkim stazama. Na potezu gradnje tunelske veze, tačnije u zoni portala u Gavrila Principa i Kameničkoj se nalaze objekti za koje je planom predviđeno rušenje, a način uklanjanja objekata je potrebno prikazati kroz projekte rušenja.


PROČITAJTE JOŠ:
Radionicama do odličnih ocena

- Tender se tiče geoloških uslova i tehničkih prepreka koji mogu da se nađu na putu razvoja same ideje - objašnjava Stojčić. - Nakon toga imaćemo jasniju sliku o vrednosti radova. U toku sledeće godine radiće se na dobijanju svih potrebnih dozvola i eventualno bi mogao da se raspiše tender za izbor izvođača radova. Možda će se steći uslovi da radovi počnu i u toku sledeće godine, ali u ovom trenutku najizvesnije je da startuju 2021. godine.

Kako se navodi u tehničkoj specifikaciji, tunelska veza je planirana kao produžetak Savskog mosta i trase saobraćajnice koja se pruža od Karađorđeve ulice.

Planirani izgled sa savske strane


- Tunelsku vezu treba projektovati u dve cevi koje su na međusobnom rastojanju od 22 do 35 metara, a dužine 1.993 metra. U njima je predviđena izgradnja saobraćajnice sa dve saobraćajne trake širine sedam metara. Od Karađorđeve ulice do portala u Gavrila Principa planira se saobraćajnica koja će omogućiti vezu sa planiranom raskrsnicom Karađorđeve i Starog savskog mosta.

Prema navodima iz tenderske dokumentacije, tunel se nalazi u produžetku Starog savskog mosta, koji "treba da se rekonstruiše" i koji će sadržati po dve kolovozne trake za svaki smer, obostrane trotoare i biciklističke staze:

- Ovaj saobraćajni pravac ima zadatak rasterećenja centralnog gradskog područja na pravcu Novi Beograd - Savski amfiteatar - Ada Huja.

Kako podseća Stojčić, ova saobraćajna veza značajna je kako bi se smanjio saobraćaj iz centra grada. Na taj način, navodi urbanista, biće manje oko 25 odsto saobraćaja.



SOS TELEFONI

U TUNELU će se nalaziti međuprolazi za pešake i interventna vozila. Takođe, predviđene su niše za SOS pozive, protivpožarne aparate.


PROČITAJTE JOŠ:
JAVNI BICIKLI: Grad traži partnera

PRVA PROCENA 100 MILIONA EVRA

NA sednici Skupštine grada u maju usvojen je plan detaljne regulacije tunela Savska - Dunavska padina. O tunelu se pričalo i pre šest decenija. Vrednost tunela procenjena je na iznos od 90 do 100 miliona evra.