BEOGRADSKA rediteljka Ana Grigorović redovan je gost "Festivala festivala" i Trebinjskog kulturnog leta. Već osam godina, gotovo bez izuzetka, dolazi u grad pod Leotarom iz dva razloga: u njemu je rođen njen otac Bora (dugogodišnji reditelj beogradskog i sarajevskog Narodnog pozorišta, inače pokretač "Dučićevih dana poezije" u zavičaju), a ovo je i prilika da se susretne s pozorišnim amaterima, koji već decenijama stižu iz svih krajeva nekadašnje Jugoslavije da jednom godišnje "odmere snage" u srcu Hercegovine.

PROČITAJTE JOŠ - Tajkuni i umetnici

- Moj pokojni otac bio je u organizaciji ovog festivala, pa su moje veze, pre svega, sentimentalne. Ali, veoma mi je drago i što ovde dolaze i razmenjuju iskustva mladi ljudi. Verujem da mi profesionalci možemo puno da naučimo od amatera, kao i oni od nas - kaže Ana Grigorović.

Iza ove mlade rediteljke je već popriličan broj pozorišnih ostvarenja: u Atelje 212 ušla je s predstavom "Pedeset udaraca", usledilo je "Magično popodne", na sceni nacionalnog teatra postavila je "Dom Bernarde Albe", opere "Đani Skaki" i "Bastijen i Bastijena", režirala u Pirotu, Vršcu, Vranju, a prošle sezone uradila je i svoj prvi mjuzikl - "Insajd aut" u Pozorištu na Terazijama.

ANĐELKINA KAPIJA U STAROM delu grada nalazi se kuća, pored koje se mnogobrojni turisti, putnici namernici ili gosti u "prolazu" rado slikaju: njena fasada poslužila je za neke lepe kadrove popularne serije "Ranjeni orao". Dovitljivi Hercegovci postavili su ispred tablu "Anđelkina kapija" i fotografiju Slobode Mićalović - eto još jedne prilike za selfi tokom Festivala festivala.

Pred njom je još jedan veliki zadatak, ali i odgovornost: u okviru obeležavanja stogodišnjice beogradske Opere i Baleta (sezona 1919-1920) Ana će u Narodnom pozorištu postaviti "Na uranku" Stanislava Biničkog - prvu operu u istoriji srpske umetničke muzike, čija je praizvedba bila 1903. godine.

- Krajem oktobra pred publikom će se premijerno naći "Na uranku". Libreto je napisao Branislav Nušić, po priči Sali Pič "Ramazanske večeri", što je inspirativno i za reditelja, i za publiku - kaže Ana Grigorović.

Njeno interesovanje za muzički teatar, objašnjava rediteljka, nije samo sticaj okolnosti. Završila je srednju muzičku školu i posle studija režije tražila svoj put.

- Uvek me je zanimao zvuk u teatru. Sarađivala sam sa kompozitorkom Irenom Popović, a kako vreme prolazi sve više sam se usmeravala ka muzičkom pozorištu. Volela bih da radim neka veća dela, Rosinija, na primer. Na početku karijere veoma me je zanimalo političko i angažovano pozorište. Mislim da bi mi sada bio izazov neko moderno čitanje opere: da kroz dramski pozorišni jezik, aktuelizacijom i dekonstrukcijom, ona tako postane bliža savremenom gledaocu i današnjem vremenu.

PROČITAJTE JOŠ - POZORIŠNA KRITIKA: Kad žene marširaju

Izložba posvećena Narodnom pozorištu

"PROFESIONALAC " ZA POČETAK

OTVARANjEM izložbe o Narodnom pozorištu a potom i premijerom predstave "Profesionalac" ansambl Teatra "Total" iz Visokog u Trebinju je u subotu veče je počeo 62. Festival festivala, smotra najboljih ostvarenja amaterske pozorišne produkcije regiona.

Festival je svečano otvorio gradonačelnik Trebinja Mirko Ćurić, a o istoriji nacionalnog teatra govorili su teatrolog Milovan Zdravković i dramaturg Željko Hubač. Na ovogodišnjem festivalu, koji će trajati šest dana, biće izvedeno sedam predstava ansambala iz Srbije, Crne Gore, Hrvatske, Severne Makedonije i BiH. (D. C.)