JUGOSLOVENSKI pozorišni festival u Užicu otvoren je predstavom "Nečista krv" u režiji Milana Neškovića (Narodno pozorište Beograd), nastavljen je komadom "Lorencačo" u režiji Borisa Liješevića (JDP), a večeras će publika videti ostvarenje "Vrat od stakla" u režiji Jagoša Markovića (JDP). Vredni dometi beogradskih teatara najavili su uzbudljivu borbu za prestižne nagrade "Ardalion", u kojoj učestvuju još i pozorišta iz Sarajeva, Zagreba, Novog Sada i Sombora.

Ovaj put, zbog tehničkih prepreka za postavljanje na scenu, publika neće videti najbolju predstavu iz Podgorice, ali Crna Gora ipak ima svog predstavnika na festivalu "bez prevoda".

- Ovaj festival je jasno definisao da je moguće živeti u zajedničkom prostoru ne samo jezika, ne samo mesta za 16 miliona stanovnika i svih prednosti koje ovaj broj nosi, već i u prostoru dubljeg zajedničkog smisla u kome se život i kultura prožimaju. Snažne misionarske ideje Užičana, za rezultat su dale visok umetnički nivo - naglasio je specijalni gost festivala, crnogorski reditelj Branislav Mićunović. - Festival jedno pitanje drži otvorenim. Da li je naše zajedništvo moguće jedino u pozorištu? I stavlja nam na savest to da li smo svesni prednosti našeg zajedničkog života?


Pročitajte i: Gordan Mihić: Srpsku istoriju drže u fioci, a Sulejmana na tv


Ansambl beogradskog Narodnog pozorišta, posle izvođenja komada "Nečista krv", nagrađen je ovacijama publike i visokom ocenom gledališta - 4,40. Jedan od najvećih romana srpske književnosti dobio je još jednu izuzetnu dramatizaciju, Maja Todorović je iz književnog izobilja Bore Stankovića u prvi plan stavila položaj tragičnih junakinja. Ovaj put, Sofkina priča se ne završava tragičnim krajem, već tragičnim životom.

Branislav Mićunović

SPOJ ISTORIJSKOG I INTIMNOG

"Lorencačo" Alfreda de Misea u izvođenju Jugoslovenskog dramskog pozorišta, prema rečima reditelja Borisa Liješevića, spoj je velikog istorijskog i intimnog, opšteg i ličnog, a put u istoriju popločan je porocima, grehom i nepočinstvima.

- Ne treba raditi za čovečanstvo i za opštu dobrobit, jer se posle ruke teško operu - stav je reditelja.