DA se današnjim generacijama zamera da su sve nepismenije, ne mogu da shvate niti koriste gramatiku, pa i da ne znaju da pišu, sve je uvreženiji stav. Ruski neurolog i psiholingvista Tatjana Černigovskaja se slaže sa tim i naglašava da je to zato što odrasli više ne rade na razvoju fine motorike kod dece.

- Nalazimo se na raskršću generacija koje pišu tekstove kao da su naučni radovi i čitaju kvalitetne knjige, i onih koje čitaju "hipertekstove", uopšte ne znaju da pišu i strana su im osnovna pravila gramatike - kaže Tatjana. - Moramo da shvatimo da mladi danas imaju drugačiji mozak, ali da treba da im se pomogne. Ukoliko imate dete koje je krenulo u školu, a nije naučilo da lepo piše, ne može da se navikne na delikatne pokrete olovkom, ne zna da rukuje makazama i naniže perlice na konac, to znači da njegova fina motorika nije razvijena. A sve to se kasnije odražava na funkcije govora i dikcije.

Neurolog kaže da je zato neophodno da se sa njim radi na vreme na tom polju. Vežbe pisanja, crtanja i vajanja su dobrodošle na dnevnom nivou.