Koalicioni partneri u nemačkoj vladi složili su se da vlasnicima starijih dizel vozila, u gradovima u kojima je vazduh posebno zagađen, pruže mogućnost da biraju između podsticaja za kupovinu po sistemu "staro za novo" i nadogradnje hardvera za kontrolu emisije, pokazuju dokumenti u koje imao uvid Rojters.

Nakon maratonskih razgovora do duboko u noć, kancelarka Angela Merkel i lideri njenih koalicionih partnera objavili su rano jutros da su se dogovorili o načinu za smanjenje zagađenja u gradovima, uz istovremeno izbegavanje nepopularne mere zabrane vožnje.

Mada vlada u prvoj informaciji nije iznela detalje dogovora, u dokumentu do kojeg je došao Rojters navodi se da su se nemački proizvođači automobila složili da ponude program "staro za novo" sa atraktivnim podsticajima ili popuste za vlasnike dizel vozila sa standardom emisije Euro 4 i Euro 5.

Pročitajte još - Dizelaši odlaze u istoriju?

Ukoliko vlasnici modela Euro 5 budu želeli da nadograde hardver s takozvanim sistemom selektivne katalitičke redukcije (SCR) i ako je on dostupan i svrsishodan, nemačka vlada očekuje da proizvođači preuzmu na sebe te troškove, piše u dokumentu.

Troškove nadogradnje hardvera sa SCR sistemima kod dostavnih vozila i trgovačkih kombija vlada će subvencionisati do 80 odsto, navodi se u tom materijalu.

Prema zvaničnim podacima, u Nemačkoj ima 3,1 milion automobila sa Euro 4 standardom i 5,7 miliona Euro 5 dizelaša, od ukupno 46,5 miliona automobila na nemačkim putevima, dodaje britanska agencija.