POŠTOVAOCI kultnog japanskog brenda "Micubiši" su dočekali da i na naše tržište stigne dugo očekivani "micubiši eklipse kros".

Iako je deo njegovog naziva identičan nekada sjajnom sportskom kupeu, ovaj SUV je nešto sasvim drugačije. Pozicioniran između modela "ASX" I "autlander", "eklips sport" je po uverenjima mnogih novi bestseler japanskog proizvođača i pravi pokazatelj zaokreta u strategiji kompanije.

Nedugo nakon proslave sto godina prozvodnje automobila u ovoj kompaniji,predstavljen je ovaj novi model, za koji japanci kažzu da u u sebi sadrži sve najbolje karakteristike stečene iz ogromnog iskustva.

Sa izrazito dinamičnim linijama jedno je sigurno, da na ulici nikoga neće ostaviti ravnodušnim. Želja svih koji su učestvovali u kreiranju ovog modela je bila da stvore atraktivan automobil , sa više nego dovljno prostora u kabini i time zadovolje sve potrebe klijenata u najatraktivnijem segmentu vozila u Evropi.

Glavne odlike kabine su prostranost i prilagodljivost, čime je I visokim osobama omogućen ugodan boravak i vožnja. Na dizajn enterijera je utrošeno mnogo energije kako bi se dobilo atraktivno okruženje ali ujedno i vrlo funkcionalno.

Sam kokpit je jasno podeljen u dve zone, gde je gornja posvećena dobijanju velikog broja informacija a donja operativnim funkcijama. Novina su instrumenti sa trodimenzionalnim prikazom i ekran osetljiv na dodir od 7 inča vrlo dopadljivog izgleda koji se nalazi na vrhu centralne konzole, putem koga se pristupa većini funkcija na vozilu.

Motor je priča za sebe. U ponudi se nalazi potpuno novi četvorocilindarski turbo-benzinski motor od 1,5 litara iz kompanije "Mitsubiši Motors", uparen sa manuelni šestostepenim menjačem ili automatskim "CVT" osmostepenim menjačem. Razvija 163 konjske snage pri 5.500 obrtaja u minutu, a maksimalni obrtni moment iznosi 250 Nm dobijenih u rasponu od 1.800 do 4.500 o/min.

Segment na koji su u "Mitsubišiju" jako ponosni, a dugo godina su bili (dok su se nadmetali) neprikosnoveni vladari dakar relija i WRC svetskog šampionata u reliju, je pogon na sva 4 točka - "S-AWC" sistem, koji apsolutno poboljšava performanse vozila u krivinama, pri čemu u standarnom automatskom modu odnos prenosa snage između osovine napred i nazad je 80/20 odsto, mada u nekim situacijama može biti i 55/45 odsto.

Pročitajte još - "Micubiši" olakšava disanje

Ukoliko se odlučite za mod za sneg, odnos se može promeniti do 45/55 odsto, a u režimu za makadam raspodela snage, tj. obrtnog momenta po osovinama, kreće se od 70/30 do 40/60 odsto.

"Eclipse Cross" kupcima u Srbiji je dostupan u četiri nivoa opreme "Invite", "Invite+", "Intense" i "Instule". Cena modela sa "Invite" paketom opreme iznosi 21.990 evra sa uračunatom garancijom od 5 godina ili 100.000 pređenih kilometara, uostalom kao i kod svih drugih modela ove kompanije.