PODACI o prodaji u Evropi, u poslednjih pet godina, nedvosmisleno pokazuju da je "Seat" brend sa najvećim rastom na tržištu.

Globalna prodaja porasla je za neverovatnih 38,9 odsto u avgustu i dostigla ukupno 41.200 vozila što je u poređenju sa, takođe dobrom 2017. kada je prodato 29.700 stvarno rezultat vredan pažnje.

Za prvih devet meseci ove godine "Seat" je prodao ukupno 383.900 vozila, što je za 21,9 odsto više nego u istom periodu prošle godine (315,100). Štaviše, proizvođač automobila je registrovao najveći promet od januara do avgusta u svojoj istoriji. Prethodni rekord je postavljen 2000. godine (357.300 jedinica).

Ofanzivu "Seat" sprovodi na svim tržištima, pa i na našem. Veliki broj novih modela, savremeni dizajn, odličan odnos cena-kvalitet su samo neki od aduta koje ima ovaj španski proizvođač automobila koji, okriljem nemačkog "Folksvagena" doživljava procvat.

Šta je to što "Seat" nudi? Gde pokušava da napravi iskorak u odnosu na konkurenciju?
Odgovor smo pokušali da saznamo testirajući jedan od najnovijih automobila iz "španske ergele" - novi SUV "aronu".
Ne slučajno jer je upravo ovaj segment ,malih gradskih terenaca", popularnih "krosovera" jdan od najbrže rastućih, ali i u kojem je konkurencija najžešća. "Arona" je automobil sa nemačkom inženjerskom filozofijom "sve do perfekcije precizno", ali sa španskim šarmom.

Na našem "skeneru" šepurila se "arona" sa trocilindričnim benzinskim motorom od 999 kubika ,sa 115 KS i manulenim menjačem od šest stepeni...Trenutna cena 15.390 evra...
"Arona" se inače nudi sa četiri takozvana "paketa opreme". Prvi je "referens", drugi "stajl" a postoje i "ekselens" i "FR".

Na našem testu imali smo paket opreme "stajl". Ali, da bi smo shvatili zašto je "Seat" to što trenutno jeste na globalnom tržištu da pogledamo šta ima u osnovnom paketu opreme - "referens".
Iz zaista podugačkog spiska izdvajamo: Progresivno hidraulični-elektronski serbvo upravljač sa mogućnošću podešavanja i po visini i dubini. Na obruču upravljača se nalaze sve komande...Vazdušne jastuke za vozača i suvozača ali i bočne vazdušne jastuke napred i zavesaste vazdušne jastuke.

Tu je, naravno ABS, ali i ESP sistem, kao i veoma korisna "hil holder" asistencija za pokretanje zaustavljenog automobila na uzbrdici.


"Arona" u početnom paketu opreme ima i poluautomatski klima uređaj, "media sistem kolor" sa tač skrin - ekranom od 6,5 inči, sa putnim računarom, blututom...
TEHNIČKI PODACI:

DUŽINA:4.138 mm

ŠIRINA:1.780 mm

VISINA:1.543 mm

PRTLjAŽNIK: 400 Lit.

MOTOR:1.0 TSI

EKOZAPREMINA.999 ccm

SNAGA:115 KS

OBRTNI MOMENT:200 nm

REZERVOAR:40 Lit.0-100 km/č:9,8 sek.

MAKSIMALNA BRZINA:182 km/č.

POTOŠNjA:Lit./km.GRAD:5,8VAN GRADA:4,6K

OMBNOVANO:5,0

CENA:15.390 evra
Tu je i senzor za pritisak u gumama, ograničavač brzine, tonirana stakla,točkovi od 16 inča,elektronski podizači stakala i napred i nazad."Start-stop" sistem sa rekuperacijiom energije kočenja. Daljinsko zaključavanje i otključavanje vozila ( i prtljažnika), dnevna svetla, Isofiks sistem za dečija sedišta...

"Arona" u ovom, osnovnom paketu ima i "Front asist" nadžor ispred vozil sa funkcijom "kočenja u iznenadnim situacijama".

U narednom paketu opreme "stajl" koji smo mi imali na testu u "Seatu" su dodali obilje opreme.Izdvajamo dvoozonsku klimu, aluminijumske točkove, kožom prevučeni obruč upravljača i ručice menjača. Svetla za maglu sa integrisanim "kornering sistemom", senzore za kišu...Tu je i XDS sistem sa blokadom diferencijala,dinamičkom kontrolom proklizavanja,ali i sistem koji detektuje umor vozača!
Naravno, spisak dodatne opreme je u skladu sa zahtevima modernih vozača pa je tu ,s ada već i neizbežni "bežični punjač mobilnog",sistem za parkiranje,kamere, radari,senzori,ekran od osam inča,brojni detalji zaduženi za personalizaciju vozila...Vozilo je u stanju da sao automatski održava rastojanje,da detektuje vozila koja dolaze iz "mrtvog ugla" pa čak i da asistira prilikom isparkiravanja! Tu je i sistem kočenja kod takozvanog "višestrukog naletanja", sistem protiv nevoljnog napuštanja kolovozne trake...

Prtljažnik bez obaranja sedišta (deljiva zadnja klupa) ima 400 litara zapremine. Motor sa 115 KS je sasvim odgovarajući za vozilo. Pri tome je, zahvaljujući start-stop sistemu veoma štedljiv i u gradskim uslovima. Na kraju našeg testa imali smo tek nešto veću potrošnju od fabrički deklarisanih 5,0 litara u kombinovanom režimu.

Na kraju treba napomenuti i da paket "FR" nudi mogućnost vlasniku da ima vozilo sa naglašenim sportskim osobinama i izgledom.