KAŽU da samo zakonski propisi sprečavaju da se na evropskim našim ulicama pojave vozila bez vozača.

Zakonske regulative, najavljuje se, menjaće se vrlo brzo, pa zato svoi veliki proizvođači automobila rade ubrzano na razvoju svojih automnih vozila.

Pročitajte još: Električni brend kompanije Volvo otvorio fabriku u Kini

Nije izuzetak ni "Tojota". Naime "Toyota Motor Europe (TME)" započela je autonomnu vožnju (AD - automated driving) na javnim putevima u Evropi.

Nakon uspešnih simulacija i ispitivanja na zatvorenim stazama, "TME" sada izlaže svoje interno razvijene AD sisteme stvarnim gradskim uslovima: u živom gradskom jezgru Brisela. U srcu evropskih institucija, jedan "leksus LC" će se neprestano voziti nepromenljivom rutom 13 meseci.

Pročitajte još: Na skeneru Novosti "tojota rav4 2.0 wt-ie"

- Unutar "Tojote" globalno, TME Centar za istraživanje i razvoj u Briselu je Regionalni centar izvrsnosti za takozvani "računarski vid" - kaže Gerald Kilman, potpredsednik za istraživanje i razvoj pri TME - Cilj je omogućiti računarima da "vide" i "razumeju" svoju okolinu.

Glavni cilj ovog pilot projekta je izučavanje složenog i nepredvidljivog ljudskog ponašanja i njegovog uticaja na zahteve sistema autonomne vožnje. "Tojotin" krajnji cilj je potpuno izbegavanje žrtava u saobraćajnim nesrećama.

- Zbog toga je ključno razumeti ljudsko ponašanje, kako bi sistem mogao da odgovori na složenost i raznolikost stanovništva urbanog okruženja kao što je Brisel, evropska prestonica koja je dom za 184 različite nacije. Nakon uspešnih ispitivanja na javnim putevima u Japanu i SAD, razumevanju sistema sada pridodajemo i evropske uslove - objašnjava Kilman.

"Leksus LC" je vozilo iz redovne, serijske proizvodnje i vozi se na običnim, otvorenim putevima. Jedina razlika je paket senzora postavljen na krov, koji uključuje "LIDAR", radare, kamere i sistem određivanja položaja velike preciznosti. U automobilu se nalazi sigurnosni vozač koji može u bilo kom trenutku da interveniše i zaobiđe upravljački sistem AD vozila, kao i operater koji nadgleda kompletan sistem. "Tojota" je izašla s ovim automobilom na otvorene puteve nakon meseci temeljnih priprema vozila: provere AD sistema, obuke vozača, analize rute i pregovora s vlastima radi dobijanja nužnih odobrenja.

Ovo istraživanje je povezano s "Tojotinom" globalnom vizijom stvaranja sigurne i sve bolje mobilnosti za sve. "Tojota" vidi vezu između vozača i automobila kao saigrača koji sarađuju, pristup mobilnosti nazvan "Mobility Teammate Concept" (Koncept saigrača u mobilnosti) . S ciljem realizacije sigurnije i pristupačnije mobilnosti "Tojota" paralelno radi na dva različita modela autonomne vožnje: "Guardian" (čuvar) i "Chauffeur" (vozač).