MALO ko razmišlja o tome da mu i stalno upaljena, ne samo noću, svetla na automobilu povećavaju potrošnju goriva, kažu i do tri odsto! Naravno, u zavisnosti od vrste farova, sijalice.

Ali, kako su sada na tapetu zagađivači, odnosno smanjenje emisije štetnih gasova koje automobili ispuštaju u atmosferu, automobilski giganti se okreću i problemu svetlosnih grupa na kolima.

U "Opelu" su na primer, u želji da smanji potrošnju, koja automatski znači i smanjenje emisije štetnih gasova, pažnju usmerili na obezbeđivanje takozvanog optimalnog osvetljenja uz minimalnu potrošnja energije.

PROČITAJTE JOŠ - "Fijat panda trusardi", prva "luksuzna Panda": Automobilski gigant se udružio sa poznatom modnom kućom

Kako bi dodatno smanjio emisiju CO2, "Opel" uvodi vrlo efikasna LED prednja svetla na novoj "astri" i novoj "korsi".

Kako to funkcioniše pogledaćemo na primeru nove "korse": Emisije štetnih gasopva kod ovog automobila su i inače vrlo niske - i to ne samo zbog vrlo efikasnih motora koji pokreću šestu generaciju ovog malog automobila pa je tako nova "korsa" opciono dostupna sa posebno efikasnim LED osvetljenjem. Svako prednje svetlo troši samo 13 vati. To je ušteda energije od 81 odsto u poređenju sa halogenim svetlima, koja troše oko 70 vati po prednjem svetlu. Ovo ne znači da će kupci morati da prihvate kompromise u jačini osvetljenja, baš suprotno od toga, zahvaljujući specijalnoj reflektorskoj tehnologiji, LED svetla "pretvaraju noć u dan".

- Nova "korsa" ali i "astra" nastavljaju našu tradiciju liderstva kada je reč o inovacijama - kaže Ingolf Šnajder , šef tehnologije osvetljenja u "Opelu" - Naš cilj razvoja bio je da ponudimo optimalno osvetljenje sa minimalnom potrošnjom u našim automobilima. U budućnosti želimo da koristimo štedljivo LED osvetljenje u celom vozilu.

U proseku, LED prednja svetla na osnovnoj verziji "korse" sama uštede 1,3 grama CO2 po kilometru (prema "NEDC"). Sa turbo benzinskim agregatom to je 1,38 g/km i 1,23 g/km kod dizela (potrošnja goriva "NEDC": grad 5,5-3,7 l/100km, otvoreni put 4,2-2,9 l/100km, kombinovana vožnja 4,7-3,2 l/100km, 106-85g/km CO2; potrošnja goriva "WLTP" kombinovano: 6,2-4,0 l/100km, 140-105g/km CO2).




"Astra" sa petoro vrata uštedi 1,26 g/km CO2 (prema "NEDC"). Turbo benzinac ima rezultat od 1,34 g/km CO2, a dizel 1,19 (potrošnja goriva "NEDC": grad 6,3-3,9 l/100 km, otvoreni put 4,3-3,1 l/100 km, kombinovana vožnja 5,1-3,4 l/100 km, 116-90 g/km CO2; potrošnja goriva "WLTP" kombinovano: 6,1-4,3, 141-112 g/km CO2).

Umesto merenja emisija na dinamometru, "Opelovi" inženjeri računaju moguću uštedu u emisiji CO2 u odnosu na halogenska svetla koristeći matematičku formulu. Jednačina obuhvata, između ostalog, koju vatažu svaki izvor svetla zapravo uštedi u poređenju sa halogenskim svetlima, kao i činjenicu da vozači uglavnom koriste samo oborena svetla u mraku, što čini samo jednu trećinu ukupne vožnje. Prema tome, samo jedna trećina ukupnog trajanja vožnje je uračunata u jednačinu.




Preostalo pitanje je kako je ostvareno optimalno osvetljenje pri smanjenoj vataži. "Opel" kompenzuje manju električnu snagu LED svetala sa specijalnom reflektorskom tehnologijom. Reflektor svakog prednjeg svetla je oblikovan kao lopata kako bi maksimalna količina svetla bila projektovana na put.