POSLE neuspeha da se udruži sa francuskim "Renoom", automobilska grupa koja obuhvata "Fijat" i "Krajsler" započela je pregovore za spajanje s drugim francuskim gigantom, "Pežoom PSA" koji u svom krilu već ima takve marke kao što su "Sitroen" i "Opel".

Dve kuće već su objavile zajedničko saopštenje u kome se, između ostalog, ističe da neće biti zatvaranja fabrika, što je od velikog značaja i za Srbiju, imajući u vidu saradnju naše zemlje sa italijanskim konstruktorom.

Ako ovi pregovori urode plodom, kao što se nagoveštava u dobro informisanim krugovima u Parizu, nova grupa bila bi "teška" čak 50 milijardi evra, što je za dvadeset milijardi više od propalog "venčanja" sa "Renoom".

Na taj način, "Pežo-Fijat-Krajsler" bi bio četvrti proizvođač automobila na svetu, iza "Folksvagena", "Tojote" i "Reno-Nisan-Micubišija" sa kapacitetom od 8,7 miliona vozila godišnje. Obuhvatala bi marke "alfa romeo", "voksal", "DS", "dodž" "krajsler", "lanča", "maserati", "opel", "pežo", "sitroen", "fijat" i "džip"!

PROČITAJTE JOŠ - Najnoviji adut namenjen mladima: Predstavljen "abart 595 pista" (FOTO)

Nova firma imala bi godišnji obrt od čak blizu 185 milijardi evra. Pregovori su otišli toliko daleko da je već saopšteno da bi sadašnji generalni direktor PSA Karlos Tavares stao i na čelo nove grupacije, dok je prvi čovek "Fijat-Krajslera" Džon Elkan i predstavnik familije Anjeli navodno viđen za predsednika Odbora direktora. Postignuta je i saglasnost da sedište novog koncerna bude u - Holandiji.

SKEPTIČNI SINDIKATI ZASADA su najoprezniji sindikati. Tako Žan Pjer Mersije, predstavnik jednog od najjačih sindikalnih konfederacija u Francuskoj, levičarskog "Se-Že-Te", ističe da je radnicima svejedno da li ih eksploatišu francuske ili italijanske gazde, istakavši da moraju da se bore za svoje interese kroz kolektivne ugovore i očuvanje radnih mesta.

Pregovori su započeli početkom ove godine, a prekretenica je, kažu upućeni, bio razgovor između vrha dveju firmi na Salonu automobila u Ženevi u martu.

Italijani računaju na Tavaresov poslovni stav da treba uvećati imperiju, što je ilustrovano i pripajanjem "Opela" 2017. godine. "Fijat" je prošle godine ostvario prihod od 3,6 milijardi evra s uvećanjem od 3,5 odsto u odnosu na godinu pre toga, dok je "Pežo" zabeležio rekordno uvećanje od čak 47 odsto u iznosu od 2,83 milijarde. U Francuskoj podsećaju na Tavaresove reči da je otvoren za svaku opciju koja donosi profit.

Iz ugla Italijana, ovo spajanje je dobro i zbog razvoja električnih automobila, gde kasne za Francuzima. "Fijatu", koji u Srbiji proizvodi svoj model "500 l" i koji se u Evropi uglavnom oslanja na različite modele verzije "500", potrebno je i proširenje ponude u drugim modelima, segmentima i klasama, smatraju analitičari koji prate moguće spajanje dve automobilske kuće. Zato bi ovo spajanje dovelo do pojačane ponude. S druge strane, "Pežou" bi se otvorilo američko tržište.

Berze su dobro primile ovu vest. Akcije "Fijat Krajslera" su skočile za 8,61 odsto a grupe "Pežo PSA" za 7,58, dok su "Renoove" izgubile četiri odsto vrednosti.