BEOGRAD - Od uvođenja softvera za elektronsku razmenu podataka eZUP-a, više od 1.400.000 puta razmenjeni su podaci preko tog sistema, izjavio je ministar državne uprave i lokalne samouprave Branko Ružić i ocenio da to veliki iskorak u javnoj upravi i rezultat ''digitalizacije koju svi živimo''.

Ružić je na konferenciji "Bolje usluge za građane i privredu u eru digitalizacije - šta donosi reforma upravnog postupanja?" ukazao na potrebu za većim informisanjem građana o prednostima koje je doneo eZUP, kao i za većim motivisanjem opština i gradova da odgovore na potrebe građana i vremena.

''Donošenje Zakona o opštem upravnom postupku bio je prvi korak ka kreiranju Uprave po meri svih nas kojim smo prestali da zahtevamo od građana da budu naši kuriri, šetaju od institucija do institucija, čekaju u redovima po nekoliko sati trošeći novac na nepotrebne troškove i suočavajući se sa službenicima'', rekao je Ružić.

PROČITAJTE JOŠ - Ružić: Građani oko 500.000 puta nisu morali na šalter

Podsetio je da je potpisano 188 administrativnih postupaka na lokalu u cilju ujednačavanja prakse kako bi se izbegle razlike u postupanju uprave u gradovima i opštinama u Srbiji.

Ružić je istakao da je kroz Fond za lokal prošle godine finansirano uvođenje eUprave i informacionioh tehnologija u rad 18 opština u Srbiji i dodao da je ove godine Fond uvećan za 50 odsto i da će sa blizu pola milijarde dinara biti podržani razni projekti sa kojima lokalne samouprave mogu da konkurišu do 1.aprila.

Kako je rekao, prošle godine je započeto i uvođenje jedinstvenog upravnog mesta - ''one stop shop'' na kojem se građani mogu obratiti za različite poslove uprave.

''Na istom tom mestu treba da dobiju i odgovor. Jedinstveno upravno mesto jeste najbolji način da pokažemo građanima da razumemo dosadašnje frustracije i da želimo da konačno prekinemo sa njima'', rekao je Ružić.

Dodao da je u okviru tog projekta u ovoj godini izdvojeno više od 50 miliona dinara za podršku opštinama i gradovima i najavio da će uskoro biti raspisan konkurs za taj projekat.

Ministar je podsetio da je nedavno usvojen i Zakon o Centralnom registru stanovništva koji će omogućiti da se do 1.septembra 2020.godine na jednom mestu povežu i objedine podaci o građanima iz 13 različitih evidencija u šest različitih registara.

''Na taj način ćemo dodatno uprostiti rad uprave i doneti uštede vremena i novca kako državi tako i građanima'', naveo je Ružić.

Ambasador Nemačke u Srbiji Tomas Šib istakao je da je dobra uprava jedna od fundamentalnih oblasti u okviru reformi koje Srbija sprovodi na svom putu ka Evropskoj uniji. Upravne reforme su neophodne u cilju boljeg pružanja usluga građanima i privredi, a efikasna uprava je ključna za investitore kada odlučuju gde će i koliko ulagati. ''Važna im je pravna sigurnost i da propisi budu jasni. Dobra poslovna klima nije ključna samo za strane investitore već i za domaće privrednike'', naglasio je Šib.

Ukazao je da su privredni odnosi ključni u biletaralnim odnosima Srbije i Nemačke imajući u vidu da u Srbiji posluje oko 400 nemačkih kompanija, koje zapošljavaju više 50.000 radnika i da su od 2000.godine inestirale oko dve milijarde evra.

''Nemački privrednici su generalno zadovoljni poslovanjem u Srbiji, ali javnu upravu i pravnu sigurnost vide kao oblasti koje je moguće poboljšati. Nemačka ostaje posvećena podršci Srbiji na njenom putu ka EU, a reforma javne uprave ostaje visoko na planu naše razvojne saradnje'', naveo je Šib.

Vođa projekta "Podrška reformi javne uprave u Srbiji" Aleksandra Hilbig rekla je da je cilj današnje konferencije da se doprinese aktuelnoj debati o tome šta treba i šta se može učiniti u približavanju usluga servisa uprave korisnicima i kako da se ti servisi učine jednostavnijim i pristupačnijim. ''Potrebno je obezbediti primenu jednakih standarda, kriterijuma i preduslova kako bi isti dokument ili odluku dobili građani u Kraljevu, Kikindi, Knjaževcu ili Krupnju., kao i da budu sigurni kakvu odluku mogu da očekuju pre nego što zatraže određenu uslugu'', navela je Hilbig.

Konferenciju "Bolje usluge za građane i privredu u eru digitalizacije - šta donosi reforma upravnog postupanja?" organizovali su Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave i Projekat srpsko-nemačke razvojne saradnje ''Podrška reformi javne uprave u Srbiji'' koju sprovodi Nemačka organizacija za međunarodnu saradnju (GIZ)