BEOGRAD - Ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Mladen Šarčević i evropski komesar za obrazovanje, kulturu, omladinu i sport Tibor Navračić posetili su osnovnu školu "Mihajlo Petrović Alas" kako bi videli različite primere sprovođenja reforme obrazovanja u Srbiji i na koji način učenici razvijaju ključne kompetencije za nastavak školovanja.

U odeljenju prvog razreda prikazano im je na koji način učenici razvijaju ključne kompetencije za nastavak školovanja, kakvi su to projektni pristupi učenju i koje su inovativne metode u nastavi, dok su u digitalnom kabinetu razgovarali sa nastavnicom preduzetništva o međupredmetnim kompetencijama.

Šarčević je u izjavi za medije rekao da reforme obrazovnog sistema u Srbiji uspešno traju već dve godine i da je to važan sektor na kojem se grade i dobri odnosi u regionu, a kao primer naveo je dvodnevni sastanak "Zapadnobalkanske platforme za obrazovanje i obuke", tokom kojeg će danas i sutra ministri prosvete u regionu, sa predstavnicima Evropske komisije i Unicefa, razgovarati o značaju ranog obrazovanja, unapređivanju socijalne inkluzije, priznavanju akademskih kvalifikacija...

Pročitajte još - Šarčević: Kvalitetni direktori škola važni za obrazovanje

Navračić je istakao da je edukacija najbolja investicija u budućnost, jer današnja edukacija i današnji nivo edukacije mogu da odrede konkurentnost. Kako je kazao, to je razlog zašto EU podržava veoma važnu obrazovnu reformu u Srbiji.

"Videli smo veoma ubedljive rezultate i argumente da podržimo tu reformu. Posetili smo ovu školu i vidimo da su u pojedinim aspektima srpske škole i učeitelji na čelu evropskih obrazovnih reformi. Videli smo preduzetničke sposobnosti i obrazovanje", kazao je Navračić.
Dodao je da su radionice, posvećenost učitelja i đaka, veoma bitni sa stanovišta budućnosti i naveo da je zbog toga EU u protekle tri godine dala 24 miliona evra za reformu školstva u Srbiji.

"Sada dolazimo do zaključaka i nadgledamo rezultate, pa ćemo onda razgovarati o budućim prilikama za našu saradnju", kazao je Navračić dodajući da postoje prioriteti za evropske obrazovne sisteme, koji su uglavnom u skladu sa prioritetima srpskog obrazovnog sistema.

Direktorka OŠ "Mihajlo Petrović Alas" Mirjana Špehar rekla je da se zaposleni u toj ustanovi trude da ispoštuju i primene sve u vezi sa obrazovnim reformama. "Mališani prvog razreda su gostima pokazali kako na kompjuterima rade projektnu nastavu, a svoje znanje pokazala im je i preduzetnička sekcija. Trudimo se da budemo u korak sa savremenim trendovima u obrazovanju, koji podrazumevaju digitalizaciju i informatičku pismenost", navela je Špehar.

Aktuelna podrška Evropske unije sektoru obrazovanja u Srbiji iznosi 35 miliona evra, što obuhvata podršku za izgradnju kapaciteta obrazovnih institucija, razvoj relevantnijeg sistema kvalifikacija i nastavnih planova i programa, uvođenje novih nastavnih praksi, podršku inkluzivnoj praksi i nabavku novih nastavnih pomagala i opreme.

Planirano je da do kraja godine oko 40.000 nastavnika prođe stručno usavršavanje koje će doprineti da inovativnim nastavnim metodama efikasnije primenjuju nastavne planove i programe usmerene na ishode i razvoj ključnih kompetencija učenika.
Od novca EU ove godine biće obezbeđeno i 50 novih pedagoških asistenata za rad sa decom kojima je potrebna dodatna pomoć u obrazovanju, biće urađeni i nedostajući udžbenici na osam jezika nacionalnih manjina i uspostavljen sistem kvalifikacija u skladu sa potrebama savremenog društva.

Od 2003. Evropska unija je donirala više od 100 miliona evra za reformu sektora obrazovanja, odnosno za renoviranje i opremanje škola i fakulteta, uključivanje većeg broja dece u predškolsko obrazovanje, modernizaciju srednjeg stručnog obrazovanja…