PRVI korak u realizaciji programa "Srbija digitalizuje" kojim Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu naše Vlade kreće u širenje znanja i rešenja iz oblasti digitalizacije javne uprave napravljen je u petak potpisivanjem sporazuma u oblasti digitalne transformacije. Dokument su potpisali dr Mihailo Jovanović, direktor Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu Vlade Srbije i Damjan Mančevski, ministar za informaciono društvo i administraciju Republike Severne Makedonije.

Zahvaljujući ovom Sporazumu kojim se definišu konkretne aktivnosti unapređuje se, inače već dobra bilateralna saradnja dve zemlje uspostavljena u okviru projekata digitalizacije Zapadnog Balkana, započeta održavanjem Digitalnog samita Zapadnog Balkana u Skoplju 2018. i Beogradu 2019. godine, posebno u oblasti informacionih i komunikacionih tehnologija i njihovoj primeni u razvoju elektronske uprave.


Pročitajte još - Digitalizacija olakšava poslovanje

Ideja i koncept digitalizacije koju je premijerka Ana Brnabić postavila kao jedan od prioriteta Vlade, a koja je u kratkom periodu od samo dve godine rezultirala različitim rešenjima elektronske uprave, prepoznati su u zemljama regiona, kao efikasno sredstvo za uspostavljanje moderne javne uprave i njene transformacije u efikasan servis građana i privrede.

- Razmena znanja, ideja i iskustava, ali i regionalno povezivanje i omogućavanje elektronskih usluga unutar regiona je od neprocenjivog značaja za dalji razvoj Zapadnog Balkana - rekao je Jovanović. - U jeku četvrte industrijske revolucije celokupni region ima priliku da ako smo pametni, razumni i posvećeni, nadoknadimo propušteno i bazirajući se na inovacijama, znanju i primeni novih tehnologija stvaramo bolju budućnost.

Foto ite.gov.rs

Za makedonskog ministra Mančevskog današnjim sporazumom inteziviramo dobru saradnju koju smo već započeli na Digitalnim samitima održanim u Skoplju i Beogradu.

- Sporazum se odnosi na razmenu iskustava oko novog koncepta internet prezentacija Vlade i ministarstava, kao i novom dvosmernom načinu komunikacije sa građanima - izjavio je Mančevski.

On je dodao da mu je drago što Vlada Severne Makedonije može da upotrebi iskustvo Vlade Srbije, koja je svoju internet prezentaciju unapredila tako da je namenjena dvosmernoj komunikaciji sa građanima, što je osnov za reformu javne uprave za koju se zalažu obe zemlje.

Foto ite.gov.rs

Način na koji je Vlada Srbije unapredila komunikaciju sa građanima uspostavljanjem novog Portala Vlade i sistema "Budimo u kontaktu", čime je omogućeno da se građani obrate Vladi ili bilo kom ministarstvu i dobiju odgovor u roku od 72 sata, su predmet predavanja koje je direktor Kancelarije za IT i eUpravu održao svojim kolegama iz Vlade Severne Makedonije.