RASKID sa mobilnim i kablovskim operaterima pre isteka ugovora više neće ići na račun korisnika. Tako će svi oni koji nisu zadovoljni uslugom koju su dobili ili iz bilo kog drugog razloga moći da prekinu saradnju i izaberu drugog provajdera bez velikog ceha za prevremeni razlaz.

PROČITAJTE JOŠ - PRAVA KORISNIKA: Kablovski paketi u raljama ugovora

To propisuje najnovije rešenje koje je Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija donelo posle brojnih pritužbi da je nepravično kažnjavanje za prevremeni razlaz sa provajderima, koje je pripisivao Zakon o zaštiti potrošača. Ovom odlukom se menjaju opšti uslovi poslovanja mobilnih i kablovskih operatera, koji će iz ugovora morati da izbace kaznene poene za raskid saradnje pre ugovorom određenog roka. Ipak, klijenti pre raskida ugovora moraće nešto da plate.

PROČITAJTE JOŠ - Uskoro još veća zaštita korisnika od mobilnih operatera

- Cilj je bio da korisnik bira šta je njemu povoljnije i da sam izabere kada će raskinuti ugovor kada on želi, a ne kada ga ugovorom uslovljava operater - kaže Tamara Samardžić, iz Centra za zaštitu potrošača Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija. - Kablovski provajderi su tako davali popuste za saradnju sa ugovorom. Ako je njihova cena za potrošače koji potpišu dvogodišnju obavezu bila 1.500 dinara, za one bez ugovora cena je bila 2.000 dinara. Ako neko želi da prekine saradnju posle dva meseca, pošteno bi bilo da plati razliku od tih 500 dinara, jer mu je usluga bila toliko povoljnija zbog ugovorne obaveze.

Ako korisnik odluči da promeni operatera posle 22 meseca, onda će mu biti povoljnije da sačeka još ta dva meseca do isteka ugovorne obaveze. Ministarstvo je naložilo operaterima da iz svojih ugovora izbace član koji je veoma štetan za potrošača koji prevremeno želi da raskine saradnju. Po tom rešenju, provajder mora da izbaci nepravičnu obavezu za korisnika da isplati sve preostale mesečne rate za izabrani paket, ukoliko raskine ili uzrokuje raskid pretplatničkog ugovora.

Kada operateri promene opšte uslove poslovanja, svi vlasnici ugovora i korisnici njihovih usluga, biće ravnopravni, odnosno u istom položaju, bez obzira na to kada su ugovor i potpisali. Po zakonu o elektronskim komunikacijama, operateri imaju rok od 30 dana od promene opštih uslova poslovanja da krenu da ih primene.

RAZLIKA I ZA UREĐAJ

MOBILNI operateri će morati da razjasne obaveze za kupovinu mobilnog telefona i računa za telefoniranje. U slučaju da je korisnik nezadovoljan i prekine saradnju pre vremena moraće da plati razliku između prave cene tog uređaja i povlašćene cene koju je dobio potpisivanjem obaveza.