ZA "JAT tehniku" se ponovo traži kupac. Pre samo mesec dana je prvi pokušaj proglašen neuspešnim, jer nije stigla nijedna ponuda. Ministarstvo privrede kreće u novu potragu. Juče je raspisan novi javni poziv. Početna cena ovog puta je - 10,2 miliona evra, što je polovina procenjene vrednosti. Rok za podnošenje ponuda ističe 4. oktobra. Pod novim uslovima, kažu upućeni, ima zainteresovanih.

Potencijalni kupac mora da se bavi održavanjem i opravkom vazduhoplova, najmanje u poslednjih pet godina. Uslov je da je u 2018. godini ostvario samostalno ili na konsolidovanom nivou poslovni prihod od najmanje 40 miliona evra. Potrebno je da ima kapacitet za bazno održavanje i opravku vazduhoplova na minimum deset pozicija u paraleli istovremeno, i to najmanje poslednje dve godine, da poseduje sertifikate za bazno i linijsko održavanje aviona tipa Bombardier i Embraer, kao i sertifikate za bazno i linijsko održavanje za minimum tri od četiri aviona tipa B737CL, B737NG, A320 Series i ATR 42/72... Ispunjenost ovih uslova može da dokaže i preko pravnog lica koje je u potpunom vlasništvu učesnika.

- Privatizacija "Jat tehnike" je dugo očekivana - objašnjava Petar Vojinović, urednik vazduhoplovnog portala Tango Six. - Trenutno su, prema mojim informacijama, ozbiljno su zainteresovane barem dve veće inostrane kompanije koje se bave ovim poslom. Nakon snižavanja cene od 50 odsto, prema pravilima ovog tipa javnog nadmetanja, gotovo sigurno ćemo za mesec dana imati novog, stopostotnog vlasnika "Jat tehnike". Novi inostrani vlasnik pre svega kupuje kapacitet koji je najveći u regionu, tradiciju i stručnost. "Jat tehnici" hitno treba investicija, jer je potrebno dosta uložiti u njenu infrastrukturu, alate i uopšte modernizovati kompaniju kako bi se ona priključila poslednjim tehnološkim trendovima u svetu.

PROČITAJTE JOŠ - PRODAJA NEPOKRETNOSTI: Tržiste nekretnina 1,8 milijardi evra, najskuplji kvadrat 7.918 evra


Kako objašnjava Vojinović, do sada menadžment "Jat tehnike" to nije mogao da uradi iz redovnih prihoda. Kao državno preduzeće podlegali su zabrani zapošljavanja i dizanja plata.

- U veoma konkurentnom poslu održavanja aviona, to im je prilično vezivalo ruke - dodaje Vojinović. - Uprkos tome aktuelni menadžment je uspeo da održi kompaniju, ona pozitivno posluje i već je u poslednje dve godine znatno uvećala sposobnosti održavanja aviona ulaganjem i dobijanjem alata za nove tipove letelica.