RADOVI na dve deonice brze pruge od Beograda do Novog Sada biće završeni do jeseni 2021. godine. To je najavila ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović i podsetila da će se tada između ova dva grada vozom putovati 30 minuta.

Obilazeći radove na izgradnji brze pruge Beograd - Budimpešta, na deonici Beograd centar - Stara Pazova, Mihajlovićeva je istakla da je izgradnja brze pruge najveći i najvredniji infrastrukturni projekat u jugoistočnoj Evropi. Ukupna vrednost radova na teritoriji Srbije i Mađarske je oko četiri milijarde evra, od čega oko dve milijarde evra u našoj zemlji.

PROČITAJTE JOŠ -Si-En-En o Er Srbiji, na stogodišnjicu kompanije: Vek najvećeg regionalnog avioprevoznika, opstanak uprkos svemu

- Radovi na deonici od Stare Pazove do Novog Sada odvijaju se u ugovorenim rokovima, a za deonicu od Novog Sada do Subotice potpisani su komercijalni i finansijski ugovor - rekla je Mihajlovićeva. - Početak radova se može očekivati u februaru ili martu 2020.

Ovim projektom Srbija se uključila u globalnu kinesku inicijativu "Jedan pojas, jedan put", kao jedna od prvih zemalja koje su sa NR Kinom potpisale memorandum u vezi s ovim projektom. Mihajlovićeva je rekla da je na prvom delu deonice Beograd centar - Stara Pazova, od stanice Beograd centar do Zemuna, izvedeno oko 40 odsto radova, a da će se od decembra raditi na svim delovima trase istovremeno.

- Hvala kineskim i srpskim železnicama što se radovi izvode 24 sata dnevno da bi se ispoštovali rokovi, a posebno je važno što će biti izvedeni po evropskim standardima, što proverava notifikaciono telo - rekla je Mihajlovićeva.

Miroljub Jeftić, v. d. generalnog direktora "Infrastrukture železnice Srbije", kazao je da je urađena sertifikacija svih materijala koji će se koristiti za izgradnju pruge i da se posebna pažnja posvećuje bezbednosti saobraćaja, gde se koriste najmoderniji tehnički sistemi.


VREDNOST 350 MILIONA DOLARA

PRUGA Beograd centar - Stara Pazova duga je 34,5 kilometara i deo je projekta izgradnje pruge za velike brzine do 200 kilometara na sat, između Beograda i Budimpešte. Izvođač radova je kineski konzorcijum "Čajna rejlvej internešenel" i "Čajna komjunikejšens konstrakšen kompani", a vrednost ugovora za ovu deonicu pruge iznosi 350,1 milion dolara.