NA istočnom kraku Koridora 10, od Niša do granice sa Bugarskom, u ponedeljak je završnim slojem asfalta presvučen i poslednji kilometar ove saobraćajnice. Radovi na potezu od 87 kilometara su u samom finišu, a iako je najavljeno da će kompletan auto-put biti otvoren 9. novembra, predstavnici "Koridora" kažu da će neimari posao završiti do kraja oktobra.

Veći deo istočnog kraka je već u funkciji, a sada se završava najteža deonica, od Proseka do Crvene Reke kojom se zaobilazi Sićevačka klisura. Na ovom kraku je izgrađeno 87 mostova, pet tunela i isto toliko saobraćajnih petlji.

Poslednje slojeve asfalta u ponedeljak je postavilo sedamdesetak radnika kako bi sve bilo gotovo do četvrtka, 31. oktobra, kada će, prema rečima direktor Sektora za izgradnju "Koridora Srbija" Aleksandara Senića, deonica Prosek - Crvena Reka od 12 kilometara biti spremna za otvaranje. U isto vreme će biti pušten i deo koji je ranije završen, od 9,4 kilometara od Proseka do tunela Bancarevo.

Pročitajte još - U oktobru "padaju" i poslednja 12,3 km

- Završetkom asfalterskih radova biće okončan čitav Koridor 10 u celoj njegovoj dužini kroz Republiku Srbiju - rekao je Senić. - Ostaje nam da uradimo horizontalnu i vertikalnu signalizaciju u naredna dva dana, da proverimo celokupnu opremu u tunelu Bancarevo i da operemo trasu. Nadležni će nakon toga doneti odluku kada će ova deonica biti i zvanično puštena u saobraćaj.

Direktor Sektora za izgradnju "Koridora Srbije" je istakao da je bilo mnogo muka oko pomenute deonice koja je, posle Grdeličke klisure bila najteža na Koridoru 10.

- Ovde su geotehnička ispitivanja loše urađena, pa smo morali da menjamo skoro celu projektnu dokumentaciju - pojašnjava Senić. - Od 27 kosina koliko ih ima na lotu 2, na 26 smo pravili izmene. Paralelno smo radili dodatna geotehnička istraživanja i izmenu projekata.

Senić napominje i da je do sada za istočni krak Koridora 10 isplaćeno 476 miliona evra, što je oko 5,5 miliona evra po kilometru, računajući i pet tunela čija je ukupna dužina oko tri kilometara. U pitanju je, kaže, novac od kredita Evropske investicione banke, Evropske banke za obnovu i razvoj, Svetske banke i ono što je država isplatila iz budžeta.

Dušan Mijuk, šef projekta "Istok" sumira da je na istočnom kraku ugrađeno oko 780.000 tona asfalta, iskopano je oko 12,5 miliona kubika materijala i ugrađeno oko 9,5 miliona kubika nasipa.

Pročitajte još - Ka Bugarskoj od jeseni u šest traka

GALERIJA SAVLADALA BRDO

NAJZAHTEVNIJI posao na kraju je bio izgradnja galerije radi trajne stabilizacije kosine C6 na ulazu u tunel Bancarevo u levoj saobraćajnoj traci. Kompanija "Integral inženjering" izgradila je galeriju koja će natkriti levu traku auto-puta u dužini od 160 metara. Bilo je planirano da ovaj posao obavi glavni izvođač, "Aktor", ali su Grci obavestili "Koridore Srbije" da nisu u stanju da to urade brzinom koja se od njih očekuje. Posao je dobila kompanija koja je bila angažovana i na popravkama potpornog zida koji se obrušio u Grdeličkoj klisuri.

- Najveća iskušenja su bila borba sa prirodom, stabilizacija na 40 kosina, ali uspešno smo savladali sve prepreke - kaže Dušan Mijuk, šef projekta "Istok".