Ministarstvo prosvete i kulture Republike Srpske prepoznalo je škole kao moguće resursne centre koji bi posredstvom stručnih konsultacija i podrške pomogli nastavnicima tokom rada sa učenicima sa poteškoćama u razvoju, rekla je u utorak u Bijeljini načelnik Odelenja za osnovno obrazovanje i vaspitanje u resornom ministarstvu Gordana Dukić.

Dukićeva je navela da je cilj da ti centri pomognu školama u kojima se odvija redovna nastava, odnosno da pomognu nastavnicima putem stručnih konsultacija, stručne podrške, te roditeljima i daju podršku učenicima sa poteškoćama u razvoju.

Pročitajte još - Dukićeva: Poboljšati primenu inkluzije

Ona je rekla da Republika Srpska ima veoma dobro opremljena četiri centra, odnosno škole za decu sa poteškoćama u razvoju, čije je stručno osoblje sposobno da podrži nastavnike u redovnim školama.

-Inkluzija je u naše škole uvedena školske 2003/2004. godine, jer je to pravo na jednake šanse tokom obrazovanja za svu decu, a posebno za decu sa poteškoćama u razvoju, za nadarene učenike da razviju svoje potencijale, koristeći stručnu podršku koja bi se ogledala u fleksibilnim nastavnim planovima i programima, rekla je Dukićeva novinarima nakon javne rasprave o Nacrtu zakona o izmenama i dopunama Zakona o osnovnom obrazovanju i vaspitanju.

Sve javne rasprave bile su konstruktivne, a održane su u Prijedoru, Banjaluci, Derventi, Istočnom Sarajevu, Zvorniku, a završne su u utorak u Trebinju i Bijeljini.