Fejsbuk je pokrenuo dugo obećavani alat koji korisnicima omogućava da ograniče podatke koje ta društvena mreža može o njima da prikupi sa drugih sajtova i aplikacija.

Kompanije je danas saopštila da dodaje sekciju na kojoj se može videti aktivnost koju Fejsbuk prati van svog servisa preko svojih "lajkovanja" i drugih sredstava.

Korisnik može da izabere da bude isključen iz praćenja, a u suprotnom će se praćenja nastaviti po dosadašnjem sistemu, prenosi AP.

PROČITAJTE JOŠ - Fejsbuk na sudu zbog skeniranja lica korisnika

Alat koji je ranije bio poznat kao "očisti istoriju" sada će imati pomalo nespretno ime "Off aktivnosti Fejsbuka".

AP navodi da će "Off Fejsbuk" biti i dalje korišćen za sakupljanje brojnih informacija koje ta mreža koristi kako bi ciljano korisnicima prikazivala reklame.

PROČITAJTE JOŠ - Votsap i Instagram menjaju ime-vlasnik Fejsbuk u prvom planu

Blokiranje praćenja može da znači da će korisnicima manje reklama izgledati poznato, ali neće promeniti broj reklama koje će oni videti na Fejsbuku, kao ni način na koji Fejsbuk koristi njihove aktivnosti da bi im prikazao reklame.

Čak i ako isključite praćenje, Fejsbuk će i dalje sakupljati podatke na "Off aktivnostima Fejsbuka", samo će isključiti te aktivnosti sa vašeg profila, upozorava AP.

Iz Fejsbuka uveravaju da firme neće znati da ste baš vi "kliknuli" na njihovu reklamu, ali će znati da jen eko to uradio.

Tako će Fejsbuk i daljemoći da saopšti klijentima koliko se dobro kotiraju njihove reklame.

Novi alat omogućiće korisnicima da izbrišu istoriju pretraživanja sa Fejsbuka i da ga spreče da prati dalja pretraživanja i posete sajtovima.

Na taj način Fejsbuk neće moći da koristi informacije sakupljene sa aplikacija i sajtova kako bi ciljano prikazivao reklame na Fejsbuku, Instagramu i Mesindžeru.

Fejbuk nece moći ni koristi takve informacije da bi korisnicima prikazivao postove za koje misli da će im se svideti, kao što su vesti koje dele njihovi prijatelji.

Novi alat je danas pokrenut u Južnoj Koreji, Irskoj i Španiji, što je u skladu sa Fejsbukovom tendencijom da prvo lansira nove mogućnosti na manjim tržištima.

Kompanija nije saopštila kada će ova novina zaživeti u drugim zemljama, ali je navela da će to biti u narednim mesecima.