Avion „boing 737 maks 8“, koji se srušio u Etiopiji, isti je kao model aviona indonezijskog avio-prevoznika „Lajon er“, koji se srušio neposredno nakon poletanja iz Džakarte 2018. godine, kada je poginulo 189 osoba.

Međutim, Džefri Tomas, glavni urednik portala „Erlajn rejtings“, rekao je za „Si-En-En“ da se uzroci pada letelice u vlasništvu „Etiopijan erlajns“ znatno razlikuju od onih na letu „Lajon era“.

Na letu „Lajon era“ dogodile su se „divlje fluktuacije u brzini“, rekao je Tomas, a to nije bio slučaj pri padu aviona etiopske kompanije u nedelju, rekao je Tomas.

Kompanija „Boing“ se obratila etiopskom avio-prevozniku i saopštila da prati situaciju.

Vazduhoplov koji se srušio u Etiopiji je najnovija verzija tipa „737“, a taj najprodavaniji moderni putnički avion je navodno i jedan od najpouzdanijih.

Nakon uspešnog prvog leta u januaru 2016. godine, isporuka kupcima četvrte generacije modela „737“ za kratke i srednje letove počela je pre dve godine.

Krajem januara 2019. godine kupcima je isporučeno 350 aviona, a ukupno je poručeno njih 5.011, piše agencija AFP.

Prvi let „boinga 737“ izveden je 1967, a prvi kupac bila je kompanija „Lufthanza“ krajem te godine. Od tada je isporučeno više od 10.000 modela tog aviona.