KINESKA kompanija CRBS je saopštila da će gradnja rasponske konstrukcije mosta Moračica, najzahtevnijeg objekta na prvoj deonici auto-puta Bar - Boljare, biti završena do aprila sledeće godine. Do sada je izliveno prvih deset od ukupno 960 metara rasponske konstrukcije, čija se gradnja izvodi u vazduhu, po segmentima.

Za spajanje se, umesto uobičajenih skela na zemlji, koriste takozvane krletke. Zbog visine, raspona, upotrebe oplate, most se spaja u vazduhu. Sa obe strane stubova radi se istovremeno betoniranje jer sve mora da bude uravnoteženo. Na pet stubova mosta, završen je prvi segment radova na rasponskoj konstrukciji.

Pročitajte još - Kinezi na koridoru do Srbije

Most, koji će biti najveći na prostoru bivše Jugoslavije, trenutno grade 152 kineska radnika. Njima je za jedan segment radova, koji podrazumeva betoniranje od 3 do 4,5 metara, armiranje i pomeranje oplate, u proseku potrebno oko 14 dana.

Za gradnju rasponske konstrukcije Moračice biće utrošeno oko 30.000 kubika betona, dok će u nju biti ugrađeno 5.200 tona armature. Kada se završi izvođenje nosača pomoću krletki, spajanje mosta radiće se sa posebnom oplatom. Nakon toga uslediće izvođenje hidroizolacije, asfalta, postavljanje ograda i zaštite od vetra.