PREDSEDNIK Opštine Budva, Marko Bato Carević, sebe ne smatra političarem. Na to mesto, kako kaže, došao je duhovno, profesionalno i materijalno ostvaren. Odrekao se plate gradonačelnika, a tu funkciju će iskoristiti da da svoj doprinos u stvaranju boljeg mesta za život svih građana. Prvi čovek Budve najavljuje ulaganja u turizam, infrastrukturu i rešavanje višegodišnjih problema te opštine.

* Vaš dvogodišnji mandat predsednika Opštine je tek počeo. Koji su to prioriteti u čiju ćete realizaciju prvo krenuti?

- Nažalost, puno se problema poslednjih 30 godina nagomilalo u opštini Budva, toliko da bi trebalo dobro razmisliti šta su prioriteti. Kao neko ko na ovo mesto nije došao iz politike, već iz privatnog sektora, ocenio sam da bi odnos prema radnim obavezama trebalo menjati, odnosno podići ga na viši nivo i uvesti više reda. Prioritet svih prioriteta svakako će nam biti priprema letnje turističke sezone. Moje skromno mišljenje je da se u tom poslu već kasni, te da bi sa pripremama moralo da se počinje krajem oktobra, kada se ispraćaju poslednji gosti. Važno je krenuti na vreme, tim pre što kompletno lokalno stanovništvo, direktno ili indirektno živi od turizma.


PROČITAJTE JOŠ - Prestonica turizma živeće cele godine


* Koje bi još probleme u Budvi trebalo rešavati što pre?

- Uvažavajući sve probleme koje imamo, moram istaći nekontrolisanu izgradnju smeštajnih kapaciteta, kao i to što ne ulaže u plažne kapacitete i infrastrukturu. Problemi u infrastrukturi, kao što su gužve, otežano odvijanje saobraćaja tokom sezone, ali i tehnički problemi slivnih voda prilikom padavina, veliko su opterećenje za Budvu. Kako sam upoznat sa svim tim problemima, već sam preduzeo određene radnje, kako bismo u što kraćem roku organizovali njihovo rešavanje. Apelovao bih i na sve ljude da uredno plaćaju turističke i sve druge takse, jer puneći zajedničku kasu, radimo i za svoje dobro, drugačije nije održivo. To govorim i kao neko ko je do sada uredno plaćao i poreze i koncesije i doprinosio i sportu, kulturi, a sve u cilju opšteg dobra.

* Kada je reč o turizmu, da li se planiraju ulaganja i koja?

- Smatram da je Budva potencijal i ekonomski resurs, a ako uporedimo to sa stanjem u kojem se trenutno nalazi, dolazimo do toga da je proporcionalno sa mogućnostima ona najnerazvijenija opština u Crnoj Gori. Tome je doprinela i neplanska i predimenzionisana gradnja, nije se na vreme razmišljalo domaćinski i vizionarski kako bi Budva zaista bila ono što je samo u nazivu - metropopla turizma. U suštini, nije grad koji razvija visok standard turizma, već više sindikalni. To nije loše, ukoliko se mora, ali smatram da je Budva izgubila svoju šansu da bude destinacija visokog turizma.

* Kako to može da se ispravi?

- Nadam se da ćemo prepoznati greške prošlosti, pa adekvatno iskoristiti lokacije koje nisu opterećene - Buljarica i zaleđe plaže Jaz. Taj deo može biti zona visokog turizma, to je negde i moja intimna želja, ali i plan da u narednom periodu pokrenemo to pitanje. Već sam najavio da ću pokušati da uspostavim korektne odnose sa državnim vrhom, iako dolazim iz partije koja nije miljenica vlasti. Mislim da je dosta bilo svađe, politički svi znamo gde smo, pa je vreme da počnemo da radimo svi zajedno za dobrobit građana. Dobra saradnja svih nas je glavni preduslov za uspeh svih projekata, pa tako i valorizacije lokacija koje sam pomenuo.


PROČITAJTE JOŠ - U Budvi hlade vrele dane


* Kakva se infrastrukturna ulaganja u Budvi planiraju za naredni period?

Kada je reč o infrastrukturi, imamo veliki problem u delu saobraćaja, vapimo za zaobilaznicama oko Budve. Osim toga, tu je i problem Žute grede iznad plaže Jaz. Ja lično imam viziju da u tom delu, kroz brdo Spas, napravimo tunel koji bi direktno povezao Budvu sa raskrsnicom kod plaže Jaz. Projektovanje saobraćajnice od Jaza do aerodroma Tivat i dalje prema Kamenarima je u podmakloj fazi i tu će se napraviti bolja prohodnost kako bi gosti bili relaksiraniji, odnosno da ne trpe velike gužve. To su sve velike investicije koje nije moguće realizovati bez podrške sa višeg nivoa.

* Šta je do sada urađeno?

- Do sada je na lokalnim saobraćajnicama dosta urađeno, a i trenutno su u toku mnogi radovi u tom delu. Ono što je opterećujuće, kada je reč o tome, jeste administracija. Zakonske procedure traju, a nasledili smo i problem da Opština Budva ne izdaje urbanističko-tehničke uslove. Kako bismo i taj problem rešili, moram se pohvaliti da sam već uspeo da postignem dogovor sa ministrom Pavlom Radulovićem, koji nam je izašao u susret, pa očekujemo da ćemo uskoro povratiti tu nadležnost.

* Kako ćete se boriti protiv problema divlje gradnje i da li očekujete da će proces legalizacije biti uspešan?

- I divlja gradnja je proizvod dugogodišnjeg nemara, a sve zbog neblagovremenog donošenja planske dokumentacije. Kad nema planova svako gradi kako hoće, i to se koristilo. Mi uvek trčimo unazad, pa smo sad došli pred svršen čin i moramo da legalizujemo objekte. Ne postoji niko ko može da sruši pola grada, gde izgrađeni objekti budu mogli da se uklope, ostaće. Nezahvalno je nekome rušiti bilo šta, pa se nadam da do toga neće ni doći. Imali smo nedavno sastanak u ministarstvu, zakoni i propisi u vezi sa legalizacijom objekata su doneseni i tu neće biti pardona.

IZAŠLI SMO IZ KRIZE

PRETHODNE dve godine obeležile su turbulentna dešavanja u Skupštini opštine Budva. Kakva atmosfera trenutno vlada u koaliciji Demokratski front - Demokrate, da li verujete da će ona u ostatku mandata funkcionisati skladno?

- Bilo je turbulencija i velike krize u koaliciji, što je bio odraz naših nesuglasica, ali je ona ipak zaživela, i tu bih svoje lično priznanje odao Crnogorskoj partiji koja je hrabro ušla u koaliciju. To je za nju bio veliki izazov, ali je poslala pravu poruku kako bi trebalo da živi cela Crna Gora. Koalicija je napravljena uprkos svim međusobnim razlikama, okupili su se ljudi koji samo žele dobro ovom gradu.