TOKOM svake letnje sezone, zbog pojačane kontrole, veliki broj inspektora službeno boravi u primorskim gradovima, a za njihov boravak u hotelima i dnevnice koje im sleduju uz redovnu zaradu, izdvajaju se veliki iznosi novca. Prema podacima iz dokumentacije Uprave za javne nabake, za nepuna tri meseca, koliko inspektori službuju na moru, budžet će olakšati za 340.000 evra. U poređenju sa prošlogodišnjim podacima, troškovi su više nego duplirani.

Iz Uprave za inspekcijske poslove kažu da im nedostaje određeni broj inspektora za bolju realizaciju aktivnosti i da je neophodno jačanje i kadrovskih i tehničkih kapaciteta.

- Nepovoljna starosna struktura i nedostatak određenih zanimanja potrebnih u nekim oblastima nadzora uticali su na ostvareni obim posla - naveli su iz Uprave. - Osim toga, ograničavaju nas i nedovoljna budžetska sredstva, koja ne odgovaraju stvarnoj potrebi veće pokretljivosti inspektora. Naime, opredeljenje Uprave je da jača unutrašnje mehanizme kontrole rada inspektora principom njihove rotacije. To podrazumeva da se inspektori upućuju na teren izvan njihovog mesta rada.

Ipak, sudeći po dokumentaciji koju objavljuje portal javnih nabavki, određena su i ove godine nemala izdvajanja budžetskih sredstava, čak veća nego lane, za navedene rotacije.

Inspektori, koji svoj posao u toku sezone obavljaju na primorju, raspoređeni su u pet gradova - Ulcinj, Bar, Budva, Tivat i Herceg Novi. Najviše njih boravi u Budvi i njihova služba košta najviše. Naime, za 85 dana koliko je predviđen pojačan inspekcijski nadzor u tom gradu, samo za polupansionski smeštaj za 47 inspektora izdvojiće se gotovo 63.000 evra. Kad se na taj iznos dodaju dnevnice inspektora, koje na državnom nivou iznose oko 18 evra, dolazi se do brojke od 88.000 evra.

USLOVI SMEŠTAJA GODINAMA unazad Uprava za inspekcijske poslove organizuje i sprovodi pojačan nadzor u periodu od maja do septembra i uslovi smeštaja uvek su isti. U tenderu se uvek insistira da hotel bude sa najmanje tri zvezdice, da sobe budu zasebne, sa zasebnim kupatilom, klima-uređajem i televizorom, da bude obezbeđen parking, a da se hotel nalazi isključivo u centru grada. Takođe, insistira se na polupansionu, što nači da inspektore u hotelu sleduju i dva obroka.

Nakon Budve, najveći troškovi predviđeni su za 41 inspektora u Ulcinju, gde će za smeštaj sa dva obroka iz državne kase biti plaćeno ukupno 59.815 evra, dok će se za njihove dnevnice biti isplaćena 21.000. Sličan iznos za dnevnice biće izdvojen i za 40 službenika koji su ove godine raspoređeni u Tivtu. Za njihov smeštaj u hotelu dnevno će se izdvojiti 588 evra, odnosno skoro 50.000 evra za 85 dana.

Pročitajte još: Zbog stranaca veće cene stanova

Od plaćenog smeštaja za inspektore koji će u toku sezone biti raspoređeni u Baru i Herceg Novom, hoteli koji su dostavili najpovoljniju ponudu zaradiće ukupno 63.670 evra. Troškovi polupansiona na dnevnom nivou iznosiće 388 evra za hotel u Herceg Novom, odnosno 356 za onaj u Baru. Troškovi za dnevnice 76 inspektora koji će u ta dva grada boraviti u periodu od 85 dana državu će koštati gotovo 40.000 evra.

NEDOSTAJE 79 INSPEKTORA

PREMA podacima koje su nam dostavili iz Uprave za inspekcijske poslove, na teritoriji cele Crne Gore zaposleno je ukupno 211 inspektora. Najviše inspektora fali u Sektoru za zaštitu tržišta i ekonomije, igre na sreću i javne nabavke - 33. Sektoru za zaštitu životne sredine, bezbednost i zdravlja ljudi, socijalne i dečje zaštite nedostaje - 23 inspektora, Sektoru za zaštitu državnih resursa - 14, dok je u Sektoru za zaštitu delatnosti od javnog interesa manjak - devet inspektora.