Zbog velikog interesovanja javnosti u vezi sa stavom Crkve o krštenju osoba koje su promenile pol iz Mitropolije crnogorsko-primorske pojašnjavaju odnos Crkve prema takvim slučajevima.

-Po bogonadahnutom tumačenju Svetog Pisma, blaženopočivši Patrijarh Pavle svoje rasuđivanje započinje: ”muškarac i žena jednako su ljudska bića, ličnosti, stvoreni ‘po slici i prilici Božjoj’, te imaju istu vrednost pred Bogom, kao što kaže Sveti apostol Pavle: Nema muško i žensko, nego su pred Njim jedno. Fiziološki, biološki, razlike dabome postoje, ali za cilj zbog koga je Bog stvorio muško i žensko jednako su potrebni i muškarci i žene…“, navode iz mitropolije.

Oni takođe pišu kako je Patrijah govorio o Svetom Krštenju: ”Nesumnjivo su svi ovi blagodatni darovi krštenja jednako potrebni svakom ljudskom biću, bez obzira na njegovu polnu pripadnost, kako muškarcu tako i ženi, kako deci tako i uškopljenicima bilo da su se tako rodili, bilo da su ih ljudi uškopili“.

Patrijarh, kako oni navode, nakon detaljne elaboracije tog pitanja, na kraju zaključuje da se, na osnovu potvrde medicinske ustanove, može u Matici krštenih konstatovati da je lice promenilo pol i upisati mu drugo ime, time, dakle, prihvatajući medicinske razloge za takav postupak.

-Ovim i ovakvim tumačenjem Patrijarha Pavla (a čijim bi drugo), Crkva se rukovodi već decenijama, što znači da se Crkva susretala sa ovim problemom i ranije, te da slični slučajevi nisu nikakva novost, niti predstavljaju neki navodni crkveni ”modernizam” i ”liberalizam” po meri gospodara ovoga sveta, već su odgovoran odnos prema izazovima sa kojima se Crkva susreće u novije vreme. Dakle, da razjasnimo: slučajevi promene pola iz opravdanih i vrlo specifičnih medicinskih razloga predstavljaju potpunu drugačiju stvarnost od propagande i pravdanja istopolnih odnosa, bezumne rodne ideologije i slično, kojima smo svedoci poslednjih decenija, a koji su, bez ikakve sumnje, greh, o kojem govori i Sveti Apostol Pavle u Drugoj poslanici Korinćanima: „Ili ne znate da nepravednici neće naslditi Carstva Božijega? Ne varajte se: ni bludnici, ni idolopoklonici, ni preljubnici, ni rukobludnici, ni muželožnici, ni lakomci, ni lopovi, ni pijanice, ni opadači, ni otimači, neće naslediti Carstvo Božije”, navodi se u saopštenju Mitropolije.

Pročitajte još - Prvi put u Crnoj Gori: Podgoričanin promenio pol, pa se krstio, uz Amfilohijev blagoslov

- Nikome, pa ni mladoj osobi koja je nesrećno izabrala da, pored obećanja da to neće činiti, javno progovori o svom zdravstvenom stanju i crkvenom statusu, verovatno izmanipulisana od nekoga, Sveto Krštenje ne može biti na spasenje, ako se ne odvoji od greha, koji se, između ostaloga, ogleda i u učešću u razornoj LGBT propagandi. Pradrevno je proročko svedočanstvo: Zbog ovog greha Bog je kaznio grad Sodom pretvorivši ga (do danas) u Mrtvo more, zbog čega je i ovaj greh nazvan sodomski, dar polne ljubavi, dat muškom i ženskom za rađanje novog života, za produženje ljudskog roda, ovim grehom pretvara ljudsko biće u ”mrtvo more”, rađa smrt, raščovečuje čoveka, u vremenu i večnosti. Otuda proglašavati za homofobe one koji su protiv sodomskog (i bilo kog drugog) greha, znači – greholjublje proglašavati za vrlinu, čovekoubistvo za čovekoljublje, piše u saopštenju.

Iz Mitropolije crnogorsko-primorske pojašnjavaju da "krštenje upravo predstavlja novo rođenje ”vodom i Duhom” ljudskog bića, rođenje za besmrtnost i večnost, kojim se pobjeđuje smrt i greh koji je rodio i rađa".

- Crkva se, u skladu sa crkvenim poretkom i čuvajući čistotu vere i života po veri, uvek i u svakom pojedinačnom slučaju stara o spasenju duše čovekove, teši one koji stradaju i priziva sve ljude na pokajanje, za razliku od većine medija i raznih propagandističkih organizacija i pojedinaca koji, rukovodeći se svojim interesima i koristeći se poluistinama, od najličnijih ljudskih osećanja, problema, tragedija ili radosti, prave senzaciju i trgovinu. Čovekoljubivi Bog koji želi da se svi ljudi spasu i dođu u poznanje istine neka svima daruje Carstvo Nebesko u kojima se ne žene ni udaju, u kome nema ni muškog ni ženskog, nego su svi jedno u Hristu Gospodu, poručuju iz Mitropolije crnogorsko-primorske.

V. A. krstio se u nošnji Foto Fejsbuk

Podsetimo, Podgoričain V. A. (19) primio je Svetu tajnu krštenja u Saboronom hramu Hristovog Vaskrsenja u Podgorici. Čin je obavljen u nedelju, po blagoslovu mitropolita crnogorsko-primorskog Amfilohija, kada je V. A. odeven u crnogorskoj narodnoj nošnji ušao sa kumom u crkvu i obavio čin na koji je dugo čekao.