BRITANAC Gas Gregori nije po profesiji automehaničar, ali u popularnom rijalitiju "Sređivanje starih automobila" (radnim danima od 21.00 na kanalu Vijasat eksplor) pokazao je da bi i najboljima mogao da stane na crtu. Nema ni završenu školu fotografije, a postao je cenjeni fotograf svetskih automobilskih brendova "land rover", "leksus", "tojota" i "mercedes", kao i poznatog britanskog magazina "Evo". Često ga zovu da na međunarodnim putovanjima fotografiše i ekipu čuvenog TV serijala "Top Gir". Uz sve ove talente, koje nije brusio u đačkoj klupi, dodao je i onaj prema muzici. Kada pred kamerama ne popravlja automobile, a foto-aparat okači o klin, Gas "praši" na nekoliko instrumenata u bendu Devlin Brothers.

Na početku razgovora za "TV novosti", koji smo vodili prilikom nedavne posete setu pomenutog rijaliti serijala u britanskom gradiću Batu, pitamo ga u kom trenutku se zaljubio u automobile:

- Moj deda je bio pekar. Međutim, 1948. godine prodao je pekaru i u komšiluku otvorio servis automobila. Kako smo živeli odmah prekoputa, celo detinjstvo proveo sam tamo. Inače, veliki sam ljubitelj motora još od malih nogu. Deda ih je često dovozio u servis, pa smo ih zajedno sređivali. Ne mogu ni približno da se setim koliko puta smo ih rastavljali do najsitnijih detalja i ponovo sklapali. To je u meni rasplamsalo strast prema automobilima koja traje i danas - priča nam Gas, ne skidajući osmeh s lica. Trenutno sa Vilom Triketom snima treću sezonu, za koju su već napravili spisak od 13 automobila koje će popravljati.

- Raduje me što ćemo u novim epizodama više eksperimentisati tokom rada. Prebrodili smo neke strahove iz prethodna dva ciklusa. Popravljaćemo i moderna vozila. Ostalo je manje-više isto. Zanimljivo je to što neke automobile koje smo kupovali ranije sada ne bismo mogli da priuštimo. U međuvremenu su troškovi za njihovo sređivanje porasli. Stariji modeli, poput "golfa dvojke", neprofitabilni su za emisiju. Zbog toga smo morali da prilagodimo izbor automobila realnom budžetu. Da ne bude zabune, i u drugoj sezoni platili smo maksimalnu cenu za automobile koje smo nabavljali. Nismo štedeli. Ali, uglavnom su to bili neki čudni britanski četvorotočkaši. I oni su nam doneli najveću zaradu, a to nismo očekivali.

* Da li je teško oprostiti se od automobila posle pet dana sređivanja? Ko je emotivniji - vi ili Vil?

- Zavisi od modela automobila koji sređujemo. Mene je, recimo, oduševio jedan "sitroen". To je sjajan automobil. Obožavao sam da ga popravljam. Zamišljao sam kako ga vozim. Čini mi se da smo obojica podjednako bili emotivni kada smo morali ključeve da predamo drugome u ruke.

* Smatrate li da stari automobili imaju više "duše" od modernih?

- Verovatno. Oni su mnogo skromniji, što je bliže mojoj životnoj filozofiji. Ponekad mogu da osetim zahvalnost dok ih popravljam. Da umeju da govore, imam osećaj da bi mi se zahvalili što im darujemo novi život. Kada radite na starim automobilima zalazite u istoriju, u drugačije vreme i društvene prilike. Po svakom detalju vozila možete videti celu filozofiju kompanije koja ga je proizvela. Naravno, primarni cilj je uvek kako zaraditi novac, ali ima tu još dubljih tema. Baš smo razmišljali o tome kako bi za sledeću sezonu bilo sjajno da radimo na "renou espas". On je upravo jedan od automobila koji su industriju pomerili korak unapred. Prva generacija auta sa sjajnim kliznim vratima.

Pročitajte još - DOMAĆINI SERIJALA "SREĐIVANjE STARIH AUTOMOBILA": Naš posao je krv, znoj i suze

* Šta je za vas bio najveći izazov u drugoj sezoni?

- Bili su to "Folksvagenova" "buba" i jedan "em-dži-bi", koji je bio prava začkoljica. Spolja je delovao savršeno, ali ispod karoserije skrivao je pravi haos. I to veoma skup haos! To je problem kod automobila starijeg godišta. Veoma su skupi za sređivanje, i lako vas zavaraju da oko njih nema mnogo posla. Pri izboru imate ograničene mogućnosti i vreme da procenite njegovo realno stanje. Tek kada počnete da skidate sloj po sloj farbe i zakrpa, otkrijete sa čim imate posla. Odjednom se pred vama pojavi rupa od rđe koju "gulite" malo po malo, dok ne dođete do zdravog dela, a to obično bude ogroman posao na sređivanju limarije. Događalo se da moramo da rekonstruišemo čitav deo auta. I to ume da oduzme mnogo vremena i novca. Dešavalo se da posle toga nemamo dovoljno sredstava za ono što smo planirali da učinimo s autom. A vozilo će vredeti isto na kraju.

* Kako birate automobile koje ćete sređivati?

- Obojica sastavljamo spisak automobila na kojima želimo da radimo, pre nego što počnemo sa snimanjem. Uvek imamo na umu neki krš o kojem smo maštali da ga pretvorimo u lepotana. U Britaniji, kada je reč o trkama, omiljeni automobil je "nisan mikra", jer su to sjajni modeli sa snažnim motorom. Pogotovo ovi stariji. Voleo bih da sredim jedan takav automobil.

* A da li ste čuli za srpski "jugo"? Šta mislite o njemu kao izazovu za treći ciklus?

- Kako da ne! Čak smo i pokušali da nađemo jedan za prošlu sezonu, ali veoma ih je teško dobiti. Retki su. U Britaniji ih nema, tako da ćemo morati da proširimo potragu. Isti slučaj je bio i sa "škodom". Morali smo da uvezemo jedan stari model. Čini mi se da ćemo doći kod vas po "jugo".

Pročitajte još - AUTO KARLING: Rusi izmislili novi sport (VIDEO)

* Možete li da podelite sa nama neki zanimljiv trenutak sa snimanja?

- Vil i ja smo fokusirani samo na to kako da što bolje sredimo auto. To nam je najvažnije. Opčinjeni smo našim poslom. I onda se pojavi kamerman čiji je zadatak da nas snimi iz svakog ugla. Ne posmatra popravku kao mi. Zamoli nas da nešto ponovimo ili uradimo drugačije, i nas to potpuno zbuni. Zašto bismo to radili? Mi popravljamo auto. To je ono što nam je izazov. Budući da to radimo pred kamerama, nije ista atmosfera kao u običnoj radionici. Inače, Vil i ja smo uhodani, tačno znamo šta želimo i sjajno funkcionišemo kao tim. Svako od nas ima neku svoju strast, nešto što posebno voli kod popravki. To je ono što nas pokreće.

* Za kraj, šta je lakše popraviti - stari automobil ili slomljeno žensko srce?

- Tu nema razmišljanja. Auto - bez svake sumnje! U poređenju sa ženskim srcem, to je sitnica.

POVRATAK MUZICI

BUDUĆI da mu serijal "Sređivanje starih automobila" oduzima mnogo vremena, Gas je zapostavio muzičku karijeru. Ali, otkriva nam da joj se uskoro vraća:

- Sa bendom sam išao na turneje po celoj Britaniji, uglavnom kao pratnja drugim, poznatijim grupama. Pre tri godine napravili smo pauzu, mnogo smo radili. Dobro smo i zarađivali, ali smo se zasitili koncerata. Pre godinu dana ponovo sam počeo da pišem pesme. Pozvao sam momke iz benda i predložio sam im da uskoro krenemo na svirke sa novim repertoarom. Spremni smo da ponovo prašimo.