PAD malog aviona u ponedeljak uveče, u kome se nalazio argentinski fudbaler Emilijano Sala sa pilotom (nije bilo treće osobe, kako je prvobitno objavljeno) po svemu sudeći imaće jeziv epilog. Potraga u ledenoj vodi Lamanša ni danas nije dala nikakve rezultate.

- Nažalost, lično smatram da nema nikakve nade da ima preživelih - rekao je rukovodilac operacije spasavanja Džon Ficdžerald. - U ovo doba godine su uslovi u vodi užasni. Mislim da najizdržljivija osoba na svetu ne bi mogla da pod tim okolnostima preživi duže od nekoliko sati.

PROČITAJTE JOŠ: SALA PREDOSETIO NESREĆU: Fudbaler pred poletanje rekao da se plaši i da avion izgleda kao da će da se raspadne

PLAŠIM SE... MALO pre gubitka kontakta, Sala je poslednju poruku iz "pajpera", sa dozom straha, uputio prijateljima u Argentini preko aplikacije Whats App.
- Pozdrav, kako ste? Trenutno sam u avionu, koji deluje kao da će se raspasti. Sutra me čeka novi početak, imam prvi trening u Kardifu. Ako me ne budete čuli za sat i po, trebalo bi poslati nekoga da me traži. Ljudi, veoma se plašim - stajalo je u poruci.

Privatni avio "pajper malibu" je kobne noći, na letu iz Nanta u Kardif, u 20.30 izgubio kontakt sa kontrolom leta, kada je bio na visini od 1.500 metara. Pilot je zatražio prinudno sletanje zbog problema sa radom motora, i nakon toga je nestao sa radara. Avion je pripadao škotskom fudbalskom agentu Viliju Mekkeju.

Sala (28) je u subotu bio u Kardifu, gde je potpisao ugovor sa premijerligašem i vratio se istog dana, takođe tim "Pajperom", kako bi se pozdravio sa bivšim saigračima. Dva dana kasnije ponovo se u Nantu ukrcao u taj avion, iako je pre polaska pričao da je tokom prvog leta čuo čudne zvukove.

- Ponudili smo Sali da mu obezbedimo da putuje komercijalnim letom u našoj organizaciji, ali je on to odbio, i odlučio da to učini u sopstvenoj režiji - rekao je predsednik Kardifa Mehmet Dalman.

PROČITAJTE JOŠ: DRAMA I NEVERICA U KARDIFU: Nestao avion s najskupljim pojačanjem u istoriji kluba

Bivši pilot Alaster Rozenšejn je za engleske medije istakao da je model "pajper PA-46 malibu" imao 55 incidenata u istoriji, od toga 24 posle 2000. godine.

- Prelaziti taj prostor u avionu sa jednim motorom, posebno zimi, i to noću, veoma je rizično. Hladnoće su velike, može da dođe do zaleđivanja motora - objasnio je Rozenšejn.

Mada sve sluti na crn ishod, spasioci razmatraju i opcije koje nisu suviše izgledne, ali bi mogle da daju nadu da ima preživelih. Najviše se uzdaju u onu da su se putnici ukrcali na čamac za spasavanje, koji se nalazi u avionu.

MOLITVE U NANTU I KARDIFU


NAVIJAČI Nanta i Kardifa su se i tokom dana molili za život Sale. Pred oba stadiona, fanovi su se okupljali, ostavljali cveće, njegove dresove...
- Gde god da si, naše misli su sa tobom - objavljeno je na sajtu Nanta, koji je otkazao kup meč sa Ententeom. U Kardifu su igrači trenirali posle dana pauze, i zasad nema naznaka da će biti odložen susret sa Arsenalom u utorak.