U Srbiji je skoro svaki treći vlasnik mobilnog telefona menjao operatera, a u 35 odsto slučajava to su činili zbog niže cene usluga, pokazalo je danas objavljeno istraživanje Regulatorne agencije za elektronske komunikacije i poštanske usluge RATEL.

Pročitajte još: Mobilni operateri obmanjuju potrošače?

Kako je saopštio RATEL, 29 odsto ispitanika promenili su operatera na preporuku poznanika, a 12 odsto zbog promotivnih cena usluga.

Mogućnost zadržavanja broja telefona prilikom menjanja operatera iskoristilo je 40 odsto ispitanika. Skoro 15 odsto ispitanih nisu znali da mogu da zadrže broj, a oko 11 odsto se izjasnilo da im je novi operater rekao da ne mogu da zadrže stari broj.

Više od trećine ispitanih nema SIM karticu, ni telefon koji podržava 4G mrežu, a dve trećina ispitanika koristili su do tri gigabajta podataka mesečno.

Pročitajte još: Pažljivo birajte mobilnu mrežu na odmoru

"Kvalitet usluga prenosa podataka koji pružaju sva tri operatera u Srbiji je veoma dobar i na nivou je mobilnih mreža u Evropi. Međutim, jedna trećina mobilnih korisnika nema ili ne koristi internet na mobilnom telefonu", naveo je u saopštenju RATEL.

Dodaje se da su sva tri operatera mobilnih komunikacionih mreža u Srbiji imaju zadovoljavajući kvalitet usluga koje pružaju korisnicima koji, s druge strane, ne upotrebljavaju u raspoloživom kapacitetu usluge koje su im omogućene.

U istraživanju RATEL-a sprovedenom u novembru ove godine učestvovalo je 1.200 ispitanika.