NA putu do Rumunije, navigacioni sistem često kamiondžije iz Češke, Turske, Rusije i Moldavije navede na granični prelaz u Nakovu kod Kikinde. Međutim, kada stignu na tu lokaciju, vozači moraju da se vrate, jer preko te rampe mogu da saobraćaju samo putnička vozila, biciklisti i pešaci. Uređaj vozačima pokazuje najbližu vezu, što je tačno, jer je put do Temišvara, preko Nakova, kraći za oko 20 kilometara nego preko prelaza u Srpskoj Crnji, do Arada za čak 65, a do pograničnog mađarskog grada Mako za oko 40 kilometara.

Da bi prelaz u Nakovu dobio novu kategoriju, a time radio 24 sata, a ne kao sada od sedam do 19, i da bi bio omogućen teretni transport, sa naše strane granice gradi se nova infrastruktura.

- Naš konačan cilj je da ovaj granični prelaz radi neprekidno i da ovuda mogu da saobraćaju vozila preko tri i po tone nosivosti. Realizacija projekta ne zavisi samo od grada Kikinde ni države Srbije, već i od Rumunije. Zato sa naše strane radimo sve da stvorimo uslove da počnu pregovori dve države da prelaz radi neprekidno. Pre toga, gradimo infrastrukturu kako bi prelaz bio savremeni objekat sa svim potrebnim sadržajima - objašnjava gradonačelnik Kikinde Pavle Markov.

Šef gradilišta Slaviša Paravinja, iz novosadskog "Graditelja", kaže da se trenutno radi proširenje puta, grade se nadstrešnica, elektro, vodovodna i kanalizaciona mreža, plato za carinsku zonu, parkinzi, sanitarni čvor...

PROČITAJTE JOŠ - POSLE PUNIH PET GODINA: Krenula vozila ispod "Žeželja"

- Dok traju radovi, granični prelaz nije zatvoren. Sve bi trebalo da bude završeno do 15. jula - najavljuje Paravinja.

Zaluta poneki kamion, pa mora da se vrati

Sva potrebna infrastruktura gradi se u okviru projekta "Unapređenje povezanosti Banata" koji realizuju naša zemlja i Rumunija. Ulaganja su 1,8 miliona evra, a novac je obezbeđen u okviru IPA programa prekogranične saradnje, a pošto je prelaz važan za Kikindu i njenu privredu, grad za opremanje prelaza namenjuje skoro 480.000 evra.

- Teretni transport bi bio značajan za privredu, ali i putnički saobraćaj, jer je u prethodne tri godine ovuda prešlo više od 700.000 ljudi. Procene su da će do kraja 2020. granicu preći oko milion putnika. Kada bi radio 24 sata, ovaj prelaz bio bi dominantan u Banatu, jer je mnogo frekventniji od dva druga, koja su otvorena istog dana, a to su Vrbica-Valkanj kod Čoke, i Jaša Tomić-Fenj, kod Sečnja - ističe Markov.

Biljana Vuksanović, izvršna direktorka JP "Putevi Srbije", nedavno je najavila da se dogodine planira obnova oko devet kilometara državnog puta Kikinda-Nakovo, onako kako je to uradila susedna država.

BICIKLISTIČKA STAZA

UPOREDO sa objektima na graničnom prelazu, od pružnog prelaza u Kikindi do granice, gradi se dvosmerna biciklistička staza u dužini od oko 7,8 kilometara. Trasa kroz Nakovo, još nije regulisana, ali je rok za završetak radova početak avgusta.

INTERES PRIVREDE

KADA bi prelaz Nakovo-Lunga radio 24 sata i kada bi bio moguć prolazak kamiona, transport robe na tržište EU bio bi brži i jeftiniji. To je zejednički interes kikindskih i rumunskih firmi koje su u poslednje dve godine otvorile pogone u Kikindi, poput "Zopasa".